E46 - nieuws

internetnieuws

Welke nadelen zijn er bij pre workouts?

Veel mensen die regelmatig naar de sportschool gaan zullen ze inmiddels wel kennen: de pre-workouts. Fantastische potten met pillen die jouw sportprestaties tot grote hoogte kunnen doen stijgen. Zoals wel vaker gaan er ook over pre-workouts de meest fantastische verhalen de ronde. Maar wat zijn het nou eigenlijk? Wat zit er in? En is er ook een nadeel aan pre workouts?

Ingrediënten

In pre-workouts zitten gelukkig voornamelijk hele ‘normale’ ingrediënten. Het zijn allemaal stoffen die je normaal gesproken ook binnen krijgt door je eten of drinken. Veel van de werkzame bestanddelen van pre-workouts zijn namelijk aminozuren. Het gaan dan bijvoorbeeld om arginine. Dit wordt door je lichaam verandert in stifstofoxide waardoor je bloedvaten wijder worden en je bloeddruk omlaag gaat. Je krijgt daardoor prachtig ‘opgepompte’ spieren, waardoor Arnold Schwarzenegger een kleuter lijkt. Verder zit er vaak ook een equivalent van vier of vijf koppen koffie in één pre-workout. Hierdoor gaat je concentratievermogen omhoog, wat je sportprestatie vervolgens weer ten goede komt.

Het nadeel

Dat klinkt natuurlijk fantastisch, maar is er ook een nadeel aan de pre-workouts? Die zijn er zeker. Zo kun je na afloop ongelooflijk moe of futloos worden. Dat komt omdat je lichaam tijdelijk een extra prestatie levert, wat na afloop gecompenseerd moet worden. Het klinkt logisch. Het ene moment heb je veel energie en daarna juist minder. Verder heb je na verloop van tijd, steeds meer of krachtigere pre-workouts nodig om hetzelfde effect te bereiken.

Updated: december 5, 2016 — 9:11 am

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

E46 - nieuws © 2021 Frontier Theme