Dat een website en een bedrijf hand in hand gaan is niets nieuws meer, een website is door de jaren heen een steeds belangrijker marketingmiddel geworden. Om je website effectief in te kunnen zetten moet deze ook gevonden worden op internet zodat je bezoekers kunt genereren.
Veel van de online zoekopdrachten worden via Google uitgevoerd, belangrijk is dus om binnen Google goed gevonden te worden. Goede posities binnen de zoekmachine zijn cruciaal bij het genereren van bezoekers op je website. Om goed gevonden te worden binnen Google zou je je website moeten (laten) optimaliseren. Dit kun je doen door effectief SEO in te zetten, maar wat is SEO?
Wat is SEO?
SEO staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands ook wel zoekmachine optimalisatie. Door effectief SEO in te zetten probeer je hoger in de organische zoekresultaten van Google te komen. Met organisch worden de gratis vermeldingen bedoeld. De betaalde advertenties vallen weer onder online advertising.
SEO wordt verdeeld in 3 belangrijke pijlers, namelijk; website content, het linkprofiel en de techniek. Deze drie pijlers dienen allemaal geoptimaliseerd te worden.
Website content
Met website content wordt de inhoud bedoeld, denk hierbij aan de teksten en de afbeeldingen. Google hecht er waarde aan dat er genoeg informatie op een webpagina staat. Voor elke pagina van je website geldt dus dat er voldoende, uniek geschreven, passende content aanwezig moet zijn.
Linkprofiel
Met het linkprofiel wordt eigenlijk de online populariteit van de website bedoeld. Google vindt het belangrijk dat een website gewaardeerd wordt en leest dit af door het aantal links wat naar jouw website verwijst. Belangrijk is dat het linkprofiel natuurlijk is en dat er geen links ingekocht worden. Je kunt hiervoor linkbuilding inzetten via een online marketing bureau.
Techniek
De techniek is minstens net zo belangrijk als de content en het linkprofiel. De pagina moet goed geïndexeerd kunnen worden. Dit kan door de techniek helemaal in orde te maken.
MKB en SEO
Iedere onderneming wilt graag genoeg werk hebben, maar hier heb je klanten voor nodig. Door effectief SEO in te zetten kun je meer bezoekers naar je website genereren, wat je uiteindelijk meer opdrachten oplevert. Belangrijk hierbij is om gerichte bezoekers te trekken, bezoekers die echt op zoek zijn naar jouw product of dienst in jouw regio. Door je website te voorzien van de juiste zoektermen in de juiste regio kun je ook als MKB’er meer opdrachten krijgen. Opdrachten die specifiek bij jouw bedrijf passen. Een online marketing bureau kan je hierbij helpen.