Telefoons zijn in deze tijd niet meer weg te denken, de consumenten lopen de hele dag met een telefoon in hun handen. Ze kunnen communiceren via social media, WhatsApp en mail checken via hun telefoon. De telefoon is daardoor een waardevol bezit geworden waarin veel privézaken worden bewaard. Smartphones bieden veel voordelen om alle zaken op alle plekken te kunnen regelen en altijd bereikbaar te kunnen zijn.

Voordeel

Ook veel bedrijven zijn er nu over uit om aan het aantal medewerkers een smartphone mee te geven voor zakelijk gebruik. Ruim veertig procent van de medewerkers geeft aan dat zij een smartphone van de zaak hebben. Deze gebruiken ze vaak voor zakelijke doeleinden en dan vooral om inkomende mail te bekijken. Het voordeel van een zakelijke smartphone tegenover een telefoon met alleen sms en belfunctie of een blackberry.
Met een smartphone bij je heb je meteen de mogelijkheid om te reageren op een mail, je hebt overal en altijd een online werkplek voorhanden. Zeer belangrijk voor als je ineens afspraken en andere belangrijke zaken binnenkrijgt.

Altijd bereikbaar

Ook kleven er nadelen aan het gebruik van smartphones voor zakelijke doeleinden. Het probleem is dat je altijd en overal bereikbaar bent, in de ochtend, ‘s middags, avonden en ook in de weekenden kan je worden met e-mails. Het werk blijft je achtervolgen op allerlei momenten wanneer je eigenlijk de rust hard nodig hebt.
De uitknop op zo’n telefoon is natuurlijk heel makkelijk te vinden. Dit geldt net zo makkelijk om de telefoon weer aan te zetten. Vaak begint het gevoel om de mail niet te kunnen beantwoorden aan de medewerkers te knagen, waardoor ze hun smartphone toch erbij pakken.
Vooral onder hoogopgeleiden die een leidinggevende rol hebben in het bedrijfsleven wordt er veel van ze gevraagd, omdat er van hen vaak wordt verwacht dat ze altijd bereikbaar zijn voor belangrijke zaken en cliënten.
Het is belangrijk voor medewerkers om hun zakelijke en privé leven van elkaar gescheiden te houden en de zakelijke smartphone uit het zicht te leggen. Dit zorgt voor een stuk minder druk op de medewerkers, zodat ze hun dagelijkse dingen kunnen blijven doen zonder dat werk blijft schreeuwen om aandacht. Het is maar goed ook dat de privételefoon minder vaak voor zakelijke doeleinden word gebruikt, hierdoor wordt er geen extra druk op de medewerkers uitgeoefend.
 

Door admin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *