Voor business-to-business bedrijven zijn webinars een onmisbare middel om klanten mee te werven. Om deze webinars te promoten moet je adverteren op Facebook.
Of je nu webinars gebruikt om meer uitleg te geven over de producten en diensten die je aanbiedt, of om jouw publiek iets te leren en te vertellen over iets dat hen van pas komt, webinars zijn een onmisbaar type videomarketing, welke op dit moment veel aandacht trekt bij marketeers en ondernemers.
Videomarketing en webinars
Videomarketing is tegenwoordig om verschillende redenen populair. Ten eerste zorgt het voor binding en mensen willen graag content delen waar ze een bepaalde binding mee hebben.
Twee, video is boeiender dan platte tekst. Personen zullen doorgaans liever een video bekijken dan een blog lezen. En, misschien nog wel belangrijker, video verhoogt jouw ROI (Return On Investment) en verhoogt je conversiepercentages.
Facebook-advertenties voor webinars
Je hebt echter goede advertenties nodig om jouw webinars te promoten en om de meeste waarde voor je inspanningen te krijgen. Zonder de juiste Facebook-advertenties zal je geen kijkers krijgen voor je webinar.
Webinars kunnen worden gebruikt aan de bovenkant van uw verkooptrechter, maar de meeste experts zijn het erover eens dat ze het meest effectief zijn in het midden van de trechter, zodra je prospects jouw merk een beetje hebben leren kennen en meer openstaan voor het toewijzen van onverdeelde aandacht naar jouw presentatie. Dat is de reden waarom het advertentieplatform van Facebook, met zijn super geavanceerde targetingmogelijkheden , zo’n goede match is voor het genereren van registraties voor je webinar.
Hier lees je hoe je Facebook-advertenties gebruikt om je volgende webinar te promoten.
Kies voor Facebook-leadadvertenties
In plaats van Facebook-advertenties te gebruiken om mensen naar een bestemmingspagina te leiden, begin je met het gebruik van leadadvertenties in Facebook. Hiermee kunnen mensen zich rechtstreeks vanuit de Facebook-app aanmelden voor je e-maillijst, dus zijn er minder stappen in het proces.
Bovendien, om het je wat gemakkelijker te maken, kun je Zapier zo instellen dat het automatisch bevestigings-e-mails verzendt, de contactpersoon toevoegt aan jouw CRM-software (Customer Relationship Management) en meer. Wanneer iemand minder stappen moet nemen om iets te bereiken, krijgt je hogere conversiepercentages. En het automatiseren van dingen op de backend zal je tijd besparen, terwijl ook het foutenpotentieel wordt verminderd.
Zorg ervoor dat je tijdens het maken van campagnes advertentievarianten test om te zien welke je de meeste conversies geeft. Besteed aandacht aan de waarde die je communiceert, gebruik een geweldige CTA en je zult er goed aan doen om grote registratielijsten te verzamelen, bestaande uit gekwalificeerde leads van de Facebook-gebruikers.