Als bedrijf moet je je telkens weten te onderscheiden. De concurrentie is hoog en jij moet zorgen dat je net wat creatiever bent dan de ander. Je moet een stap voor lopen en je doelgroep beter bereiken dan je concurrenten. Dat is waarom er steeds meer creativiteit gevraagd wordt van marketeers. Het moet beter, spannender en vooral anders. Met de komst van social media werden we gedwongen creatief om te gaan met onze teksten en content. We staan direct in contact met de klant en er zijn korte lijntjes. Berichten die humor bevatten of veel creativiteit vallen op bij de klanten. Daarnaast is webcare ook erg belangrijk geworden. Het is voor de klant erg makkelijk om te klagen via social media en als bedrijf wordt er van je verwacht dat je hier goed op inspeelt en een passende reactie geeft. Met reclame uitingen is dit niet anders. Er zijn zo gigantisch veel prikkels en reclame uitingen om ons heen, dat we er eigenlijk een beetje gek van worden. Natuurlijk lezen we de poster in het bushokje als we staan te wachten, wat moeten we anders doen? Maar advertenties in tijdschriften slaan we al snel over en reclame op televisie wordt weggezapt of als mogelijkheid gezien om even snel wat anders te doen. Ook daarin moet je dus je creativiteit de vrije loop laten.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand
Een goede manier om je doelgroep te bereiken en om op te vallen is om je advertenties te plaatsen op media mirrors. Spiegels die omschakelen naar heldere en full colour advertenties door middel van een bewegingssensor. Velen associëren het adverteren op het toilet met iets negatiefs, maar dat is klinkklare onzin. Speel er juist op in dat je op het toilet hangt met je advertentie. De advertentie wordt weergegeven op de spiegel. Kijk je in de spiegel? Dan schakelt de advertentie met alle gemak om naar een spiegel. Je belemmert de potentiële klanten dus niet. Zij zullen juist versteld staan en herinneren de advertentie zich daarom des te beter. Je kunt de advertentie gepaard laten gaan met licht en audio effecten. Dit zorgt voor een optimale beleving. Het voordeel is dat je gericht je doelgroep kunt benaderen. Bied jij een product of dienst aan voor vrouwen? Plaats dan je advertentie op de vrouwen toilet. Waar bevindt jouw doelgroep zich? Adverteer juist op die locaties.
Voorbeelden van locaties
Je kunt de media mirrors in elke toilet hangen, maar in een bedrijf waar jouw doelgroep niet komt, heeft het natuurlijk niet zo veel zin. Hieronder vind je een aantal ideeën:
- hotel
- restaurant
- cafés en discotheken
- theaters
- kledingwinkels
- kantines
- openbare plaatsen
Bied jij een zomerdrankje aan? Zorg dan dat je op de toiletten van verschillende restaurants en cafés hangt. Wil je meer informatie? Kijk dan op www.media-mirror.nl.