Veel mensen gebruiken de elektronische snelweg wanneer ze op zoek zijn naar manieren om direct marketing te doen. Vaak is dit alleen niet de meest ideale methode. In marketingland hoor je constant dat e-mailmarketing niet dood is en nog steeds een dragende kracht is achter iedere marketing strategie. Toch merken wij zelf ook wel dat e-mailmarketing in effectiviteit afneemt. Een echte indruk achterlaten met e-mailmarketing wordt steeds lastiger en dat merk je aan alles. Daarom is het belangrijk dat je na gaat denken over andere mogelijkheden om je doelgroep te bereiken. Een goede manier is offline marketing. Door alle technologische snufjes en veranderingen zou je denken dat online marketing leading is en altijd zal blijven. Toch is dat niet helemaal waar. We worden dood gegooid met allerlei strategieën, we kunnen alles meten, maar soms gaat dat ten koste van de creativiteit van de boodschap.
Denk eens aan een kaart
Hoe simpel het ook klinkt, maar een kaart is één van de beste manieren om echt indruk te maken op de ontvanger. Dit komt doordat ze fysiek het product, of jouw kaart in handen moeten houden en dat maakt wel echt een verschil. Een leuke variatie op de traditionele kaart is de videokaart met boodschap, ook wel video brochure genoemd. Een video brochure is een leuke kaart met een video boodschap die jij zelf kunt oploaden. Daarmee maak je dus een echt persoonlijke kaart voor een betaalbare prijs.
Ook leuk voor de kerst
Als je dan toch bezig bent met het maken van een leuke boodschap, kun je deze natuurlijk ook direct gebruiken voor de familie. Een kerstkaart met video is natuurlijk hartstikke leuk en daarmee verdien jij zeker een plaatsje voorop de schouw.
Succes
Ik wens je een ontzettend fijne kerst en hoop dat je anders bent gaan nadenken over de manier waarop je marketing doet volgend jaar.