Eisenberg is de expert op het gebied van conversion optimization en hij heeft het begrip ‘De heilige drievuldigheid’ in de wereld gebracht. Dit kunnen online marketeers als houvast zien bij conversie optimalisatie van websites. Deze formule bestaat uit drie vragen die we hieronder gaan behandelen. Voor conversie optimalisatie kan je terecht bij The Conversion House.
Dimensie 1: Relevantie
Eisenberg spreek van dimensies. De eerste is relevantie: is wat ik aanbied voor advertentie relevant voor de mensen die een bepaalde zoekopdracht invoeren? Een online marketeer moet zich constant bewust bezighouden met wat de bezoekers van een website doen op de site. Dit is de ‘toptaak’, bijvoorbeeld op een aanbieding klikken of zich inschrijven voor een nieuwsbrief. Strookt deze veelvuldig uitgevoerde actie met je benadering? De costomer journey is de rode draad en vraag jezelf af of de acties die jij uitvoert daadwerkelijk zin hebben voor de mensen die op jou website komen.
Dimensie 2: waarde
Deze dimensie is bij de meeste mensen wel bekend, want dit houdt in dat je op je website duidelijk moet laten zien waarom men bij jou moet zijn en niet bij een concurrent. Wat is jouw usp? En wordt de bezoeker naast het vinden van relevante informatie ook makkelijk verleidt tot het aangaan van een diepere relatie, zoals het kopen van een product?
Dimensie 3: call-to-action
Het verleiden van mensen is één ding, maar het over laten gaan op aankoop of iets dergelijks is een tweede. Die call-to-action, wat dat ook mag zijn, laten veel mensen liggen. Probeer de weg zoveel mogelijk vrij te maken voor de bezoeker. Internet is een snelle wereld en als men zich ook maar aan iets irriteert of men moet een seconde te lang zoeken naar een bepaalde knop kun je ze al verloren hebben. Bedenk goed wat mensen willen en maak die weg ernaar toe zo eenvoudig en bondig mogelijk. Geen lange teksten dus, duidelijk buttons en verleidelijke teksten. Laat ze niet onnodig zoeken en duik in het brein van de consument. Laat ze niet te veel na hoeven denken maar stippel het al zover als mogelijk voor ze uit en verwijder alle blokkades. Zorg bijvoorbeeld dat bestaande klanten niet nogmaals hun gegevens in moeten voeren.