Digital signage is al een tijdje te vinden op de markt. Het is onmisbaar geworden om mensen te voorzien van informatie. Zo kun je digital signage van Qyn vinden als informatiebron in ziekenhuizen, maar je kunt hiermee ook de interne communicatie regelen op het werk of gebruiken in een kledingwinkel om de nieuwe collectie te laten zien. Er zijn nog veel meer toepassingen van digital signage in verschillende markten. De ontwikkelingen op dit gebied staan dan ook zeker niet stil. Er zijn een aantal trends te vinden die ervoor zorgen dat we nog veel veranderingen gaan meemaken.
 

  • Interactiviteit

 
Digital signage heeft nooit stilgestaan als het gaat om het verder ontwikkelen van de huidige technieken. In eerste instantie begon het met stilstaande afbeeldingen, daarna werden er video’s gebruikt om de interesse te wekken. Tegenwoordig zijn we al een stuk verder door deze schermen interactiever te maken. Een voorbeeld hiervan is een scherm dat bewegingen van voorbijgangers registreert. Mensen kunnen op deze manier advertenties aangeboden krijgen.
Een andere manier van digital signage is het herkennen van gezichten. Hiermee kan de voorbijganger helemaal worden aangekleed met een thema om zijn of haar gezicht heen. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden om de schermen te bedienen door middel van een touchscreen.
 

  • Social media

 
Social media kan worden gekoppeld aan digital signage schermen in de winkel. Hier wordt in Amerika al mee geëxperimenteerd. Bepaalde winkels willen meer interactie krijgen met de klanten door een digitale paskamer voor de klanten te creëren. Hier kunnen ze allerlei kledingstukken passen. De klanten kunnen foto’s van deze ervaring makkelijk en snel posten op hun social media kanaal.
 

  • Smartphones

 
Deze manier van digital signage werd al toegepast door mobiele apparaten te koppelen met schermen door middel van QR codes. Zie je een scherm met een QR-code voor je? Dan kun je meer informatie verkrijgen door middel van het scannen van de code .
 

  • 4K-resolutie

 
Je ziet nog regelmatig verouderde digital signage schermen. Deze hebben nog niet zo’n hele hoge resolutie, waardoor pixels afzonderlijk van elkaar kunnen worden gezien. Op dit moment worden er schermen op de markt gebracht met een 4K-resolutie. Dit wil zeggen dat de schermen een 4 keer hogere resolutie hebben dan een Full-HD scherm. Hiermee worden beelden levensecht en haarscherp.
 

  • Energiezuinige schermen

 
In schermen wordt er al heel lang gebruik gemaakt van LCD. Tegenwoordig worden er steeds meer schermen uitgebracht met LED. Wanneer er sprake is van deze techniek, wordt de achtergrond verlicht door middel van LED lampen. Een van de grote voordelen is het sterk verminderde energieverbruik. Bovendien kunnen de kleuren veel beter nagebootst worden. Zwartwaarden zijn dieper en wit is ook echt wit.
 

  • 3D nieuw leven inblazen

 
3D heeft zijn beste tijd eigenlijk al lang gehad. De brilletjes maken sommige mensen duizelig, en anderen vinden het heel onwennig. Echter komt er een nieuwe vorm van 3D op de markt. Deze nieuwe techniek maakt het mogelijk om ook zonder bril een 3D effect te creëren. Wanneer dit wordt toegepast op digital signage zullen de beelden er een stuk echter uit zien!

Door admin

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *